11 noiembrie 2013

Programul Work and Travel in SUA


In anii ‘60 acest program a fost conceput initial doar ca si un program de calatorie, insa dorinta studentilor de a munci in Statele Unite pe toata perioada calatoriei lor a determinat oficialitatile americane sa transforme programul in ceea ce numim acum Work and Travel USA.

Programul Work and Travel este un program de schimb cultural adresat studentilor la zi din diversele locuri ale lumii, prin care acestia pot lucra si calatori pe timpul verii in America.

Vacanta work and travel dureaza 3 luni si ofera studentului posibilitatea de a descoperi America, prin cultura ei, vizitarea unor locuri de neuitat, dar si prin experienta lucrului intr-o companie (de unde se poate dobandi cultura business americana).

Imi surade ideea unei astfel de aventuri work and travel pe taram american si am ales Work and Travel Vacante Speciale pentru ca imi doresc sa imbin cu placere munca si calatoria pe Taramul Fagaduintei.


Intotdeauna mi-am dorit sa traiesc visul american, iar CND Turism imi ofera acum aceasta sansa prin  programul work and travel. Si, nu-mi fac absolut niciun fel de problema, caci ei se ocupa de absolut tot: pregatirea pentru SUA, dar si emiterea permisului de munca (DS-ului) acolo.

Deabia astept sa petrec toata vara in America si sa am ocazia de a vedea locuri pe care doar in filme le-am vazut si unde nu credeam ca voi ajunge vreodata.

In primul rand vreau sa spun ca pe timpul sederii mele acolo mi-as dori sa locuiesc in New York si de ce nu, sa lucrez chiar in cladirea zgarie-nori Empire State Building, cea mai inalta cladire (peste 100 de etaje) localizata in Manhattan - chiar in inima metropolei.

As vrea sa lucrez acolo si datorita faptului ca as avea ocazia sa privesc o panorama uimitoare a orasului cu ajutorul celor doua observatoare (cel de la etajele 86 si cel de la 102).

De ce am ales cazarea in New York?

Pentru ca este cel mai mare oras al lumii si in prezent este cel mai mare centru financiar, comercial, industrial, de transport si cultural al Statelor Unite, dar si locul ce detine numeroase atractii turistice.

Iata ce mi-as dori sa vizitez in America:

Unul dintre cele mai cunoscute si importante atractii turistice, din punct de vedere istoric: Statuia Libertatii, un adevarat simbol national pentru americani.

Statuia Libertatii este cea mai inalta figura de metal din lume, iar semnificatia monumentului este lupta pentru dreptate, libertate si egalitate. Aici mi-as dori sa petrec Ziua Americii (4 iulie), mai ales ca faimosul monument celebreaza centenarul Independentei Statelor Unite.

De asemenea, nu vreau sa ratez  Rockefeller Plaza, un complex inchinat arhitecturii moderne aerodinamice, care cuprinde sculpturi Art Deco cu reprezentari din mitologia greaca. 


 

Times Square. Cum as putea sa ma aflu in America si sa nu vizitez una dintre cele mai frumoase piete din lume si faimoasa pentru numeroasele reclame colorate, zgomotul si vibratia specifica locului? Sunt sigura ca m-ar face sa ma simt ca o adevarata vedeta! Dar nu pot ajunge acolo, fara sa vizitez bineinteles si faimosul muzeu de ceara Madame Tussauds si Hard Rock Cafe.


Aflandu-ma pentru prima oara in New York, nu voi rata ocazia de a vizita muzeul construit in Punctul Zero si a-i comemora pe barbatii si femeile care si-au pierdut viata in evenimentele tragice petrecute pe 11 septembrie 2001, cand cele doua turnuri gemene au fost atacate si distruse, in urma unui atac terorist.


Este imposibil, de asemenea, sa nu vizitez si una din cele mai vechi strazi din New York, si anume Broadway, unde cu siguranta voi viziona o piesa de teatru, specific americana.


In New York imi voi sopti multumirea de a ma afla in Grand Central Terminal, pentru ca toti sa-mi auda si sa-mi simta fericirea. Acolo, cu siguranta voi fi uimita de arcadele frumoase si turnurile de marmura, ce transforma aceasta cladire intr-o piesa arhitecturala majora. Cel mai impresionant accesoriu este tavanul albastru, inspirat dintr-un manuscris medieval si acoperit de 1.000 de stele, aranjate in constelatii.

Dupa o zi obositoare de munca, ma voi relaxa in doua locuri mult visate: Central Park si
Winter Garden Atrium, locuri pline de verdeata si liniste.

Ultimul, dar nu cel din urma obiectiv pe care mi-ar dori sa-l bifez in calatoria mea prin America ar fi Podul Brooklyn, pe care mi-as dori sa-l parcurg printr-o cursa cu metroul prin Brooklyn Heights, plimbare care, fara indoiala, mi-ar oferi una dintre cele mai extraordinare vederi urbane din cate am vazut pana acum.
Tu cum ai imbina munca si distractia in America prin programul Work and Travel?

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2013

Niciun comentariu: